۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی با طرح «تعمیر به جای تعویض» در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز

۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی با طرح «تعمیر به جای تعویض» در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز
۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی با طرح «تعمیر به جای تعویض» در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز | خبرگزاری صدا و سیما

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز گفت: با انجام عملیات تعمیر شیر ۳۰ اینچ دروازه‌ای در خروجی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، ضمن جلوگیری از تخلیه و هدررفت گاز و قطع گاز مشترکان، صرفه‌جویی حدود ۳۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی افزود: با ابعادبرداری، تعمیرات دیسک و بدنه در محل (جوشکاری، سنگ‌زنی، گرندکاری، لپینگ و...)، شست‌وشوی داخل شیر، نسبت به ساخت سیل کیت‌ها در کمترین زمان ممکن اقدام و در نهایت با بستن اقلام و آزمون‌های هیدرواستاتیک، هوا و دیگر آزمون‌های جانبی، این شیر تعمیر و عملیاتی شد.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه این شیر در چند سال اخیر دچار خرابی شده بود، ادامه داد: این شیر از سوی همکاران حوزه تعمیر شیرآلات به جای تعویض، تعمیر شد که صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد ریالی در پی داشت.

کامل گفت: واحدهای مختلف منطقه از جمله بازرسی فنی، حمل‌ونقل، تدارکات کالا، اچ‌اس‌ئی در انجام هرچه مطلوب‌تر این پروژه همکاری کردند تا در فصل سرما مشکلی برای انتقال گاز مستمر و پایدار گاز طبیعی وجود نداشته باشد.

منطقه ۴ عملیات انتقال گاز وظیفه انتقال پایدار گاز به استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از سمنان و گلستان را به‌عهده دارد.



۳۰ میلیارد ریال صرفهجویی با طرح
منبع خبر : iribnews.ir