جوش چند نوع است و روش درمان آن چیست؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر اوقات انسان ها با آن درگیر شده و علاوه بر جسم، روح و روانشان هم تحت تاثیر قرار می گیرد جوش است.


A boil, also referred to as a skin abscess, is a localized infection deep in the skin.


تعریف جوش


جوش چیست؟ جوش یک آبسه پوستی است که در عمق فولیکول مو یا غده چربی ایجاد می شود. جوش ناشی از عفونت باکتریایی پوست است. جوش به طور کلی به عنوان یک ناحیه قرمز و حساس شروع می شود. با گذشت زمان، منطقه سفت و سخت می شود.


عفونت به سلول های پوست شما آسیب می رساند و بافت را خالی می کند. سیستم ایمنی بدن شما با گلبول های سفید پاسخ می دهد که مرکز عفونت را پر کرده و آن را نرم می کند. بدن شما این سلول ها را می سازد تا عفونت را از بین ببرد.


این گلبول های سفید همراه با باکتری ها و پروتئین ها به نام چرک شناخته می شوند. این چرک ممکن است در نهایت یک سر مرکزی در نزدیکی سطح پوست شما تشکیل دهد. این سر ممکن است به خودی خود تخلیه شود و از سطح پوست شما خارج شود. در غیر این صورت، می توان آن را با جراحی باز کرد.


Symptoms of boils start out as a hard, red, painful lump which eventually becomes softer, larger, and soon formsming a pocket of pus.


چه علائمی با کورک مرتبط است؟


جوش به صورت یک توده سفت، قرمز، دردناک و به اندازه نخود شروع می شود. معمولاً کمتر از یک اینچ بزرگ است. در طی چند روز آینده، توده نرم‌تر، بزرگ‌تر و دردناک‌تر می‌شود. به زودی یک محفظه چرک در بالای جوش تشکیل می شود.


در اینجا برخی از علائم مربوط به عفونت شدید کورک وجود دارد:


پوست اطراف جوش قرمز، دردناک و متورم می شود.
ممکن است چندین جوش در اطراف جوش اصلی (یک کاربونکل) جمع شوند.
تب ایجاد می شود؛
غدد لنفاوی در این ناحیه متورم می شوند.


The most common places for boils to appear are on your neck, armpits, shoulders, and buttocks.


جای جوش در بدن شما ظاهر می شود؟


متداول‌ترین مکان‌هایی که برای جوش‌ها ظاهر می‌شوند عبارتند از:


گردن،
زیر بغل،
شانه ها،
باسن


هنگامی که یک جوش روی پلک شما ایجاد می شود، به آن گل مژه (گل مژه) می گویند.


Boils are usually caused by bacteria called Staphylococcus (staph). Some boils can be caused by an ingrown hair, splinter or other foreign material, or acne.


چرا جوش ایجاد می شود؟


کورک توسط باکتری ایجاد می شود و معمولاً باکتری عفونی استافیلوکوکوس اورئوس است. بسیاری از عفونت های استاف به آبسه تبدیل می شوند و می توانند خیلی سریع جدی شوند. یکی از نگرانی‌های بزرگ این است که استافیلوکوکوس اورئوس همان سویه‌ای است که باعث عفونت‌های MRSA می‌شود (استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین).


این میکروب می‌تواند روی پوست معمولی وجود داشته باشد و از طریق شکاف‌های کوچک در پوست یا با حرکت یک مو به سمت فولیکول وارد بدن می‌شود. برخی از کورک ها می تواند به دلیل رشد موی درونی ایجاد شود. برخی دیگر می توانند در نتیجه یک ترکش یا مواد خارجی دیگر که در پوست قرار گرفته اند و باعث ایجاد عفونت می شوند، تشکیل شوند. کسانی که وسواس زیادی دارند ممکن است خیلی بیشتر در معرض آسیب باشند.


A boil may develop from a cut or scrape if it becomes infected with bacteria.


علل اضافی کورک


پوست شما بخش مهمی از دفاع ایمنی شما در برابر مواد و میکروب هایی است که برای بدن شما بیگانه هستند. هر گونه شکستگی در پوست شما، مانند بریدگی یا خراش، می تواند به آبسه (جوش) تبدیل شود. در نتیجه، همه جوش ها از فولیکول های مو منشا نمی گیرند.


منبع


 

منبع خبر :